Atpakaļ
  • LV Articles
  • Padomi
  • 17.09.2024
  • 99 skatījumi

Kā ilgtermiņā uzturēt un rūpēties par savu jauno mājokli

Sava jaunā mājokļa atslēgu saņemšana ir patīkams un īpašs brīdis. Laiks, kad norit pārcelšanās, dzīvokļa iekārtošana  - ir aizraujošs process. Sajūtu, kad viss ir jauns un svaigs, ir vēlme uzturēt pēc iespējas ilgāk. Lai mājoklis arī turpmāk nestu prieku un nesagādātu raizes, nekustamais īpašums arī ikdienā ir jāuztur kā rūpīgam saimniekam, gluži tāpat kā, piemēram, par automašīnu. Arī mājoklī ir jāseko līdzi regulārām ikdienas darbībām – nepieciešams veikt sistēmu, mehānismu apkopes, piemēram, durvju ieeļļošana, gan durvju, gan logu mehānismu kustīgo daļu apsekošana un vajadzības gadījumā skrūvīšu pievilkšanas, noregulēšanas. Šie ir ikdienas uzturēšanas un apkopes darbi, tie nav attiecināmi un piesakāmi garantijas gadījumi.

Dzīvoklī sienu un griestu krāsojums dažādu faktoru ietekmē un laika gaitā nolietojas. Tāpat arī ēkas fasāde saules staru un nokrišņu rezultātā var izbalēt.

Dzīvoklī kosmētisko remontu jauniem dzīvokļiem ieteicams veikt ik pēc 3-5 gadiem. Jāpatur prātā, ka ikdienā ekspluatējot mājokli, tas tiek lietots un tikai ar papildus rūpēm tas var saglabāt sākotnējo stāvokli.

Grīdas segums – neatkarīgi no materiāla un tā sākotnējās apstrādes, tas laika gaitā nolietojas. Arī grīdas nolietojums ir dabīgs process kā jebkuram priekšmetam, kas ikdienā tiek aktīvi lietots vai izmantots. Lai pēc iespējas saglabātu grīdas segumu labā stāvoklī, ir jāveic regulāra kopšana, ievērojot ražotāja rekomendācijas.

Kopšanā ražotājs iesaka kopšanas veidus, iespējams arī līdzekļus, bet vienmēr jāņem vērā un uzkopšana ir jāveic regulāri, jo piemēram, smiltis pastiprināti darbojas kā abrazīvs materiāls un grīdas seguma virsma ātrāk nolietosies.

Ēkas, kuru konstrukciju pamatā ir paneļi, betona plāksnes, fasādei saskaņā ar LR spēkā esošajiem normatīviem ir pieļaujamas noteikta platuma, garuma mikroplaisas, kas nerada bīstamību konstrukcijām, mājai kopumā. Izvērtējumu konkrētajā situācijā vienmēr dod atbilstošās jomas speciālists, bet tā var būt, ka mini mikroplaisa uz fasādes var netikt labota operatīvi,  un tas nav bīstami ekspluatācijā. 

Tāpat vēlamies atgādināt, ka nereti ir jānošķir apsaimniekotāja pienākumi un atbildība par garantijas, būvniecības neatbilstībām. Ja nepieciešama sistēmas ieregulēšana t.sk. arī sistēmas apkope, tā nebūs garantijas gadījums, jo nekas jau nav sabojājies, bet gan apsaimniekotājam nodotā atbildība regulāri uzraudzīt, lai sistēma darbotos atbilstoši tās tehniskajām īpašībām un dzīvokļu īpašnieku prasībām.

Apzināts vandālisms, mehānisks bojājums nav jāpiesaka kā garantijas gadījums, bet tomēr, ja tāds radies, ir jānovērš apsaimniekotājam par mājas iedzīvotāju papildus uzkrātajiem līdzekļiem.

Šis ir neliels atgādinājums un aicinājums katram mājas iedzīvotājam un  dzīvokļu īpašniekam  izturēties atbildīgi, ar cieņu un rūpību gan pret savu dzīvokli, gan ēku, tās koplietošanas telpām un teritoriju. Lai ilgtermiņā saglabātu īpašuma vērtību, lai tajā būtu prieks atrasties gan pašam, gan uzņemot viesus.

YIT dzīvokļu īpašniekiem papildus detalizēta informācija pieejama Pircēja Rokasgrāmatā un YIT Plus.